Click Me Ok..!!

Thursday, January 20, 2011

LANgkaWi..Day 1..





Elloowww shemua….hehe..

Last entry kan aku da janji nak cita tentang percutian aku ke Langkawi bersama
 clasmate2 tersayang..
Plan nak g Langkawi nie dr tahun lepas g..
Kunonnya percutian kitorang sekelas b4 masing2 membawa haluan sendiri lepas
 habis dip bulan 5 nie..
Tapi sayangnya..
X shemua classmate aku dapat join…
N yang paling x besh sekali one of my star5, Wyda  xdapat join because of family prob..
Xpala..
Nak wat camna kan..
Family is no 1..lagipun holiday nie bila2 kita boley pergi..

20 orang termasuk aku yang join trip kali nie..
Kitorang xikut mana2 agency pown..
Shemua kitorang buat sniri..
Dari A to Z..
Kitorang bergerak dari uitm dalam pukul 9.30 naik bas Ummul…

menati kedatangan Pakcik Ummul dengan S.A.B.A.R



Part nie aku geram sikit..
Bukan apa..
Aku dah suh pakcik Ummul tue mai amek kitorang shemua dalam pukul 9 
coz ingatkan nak naik feri pukul 10 la..
Tapi hampeh..
Pakcik tue datang dalam pukul 9.35 camtue la..
Aku nie punya la cuak takot terlepas feri ka hapa…
Aku pown marah2 r pakcik tue..
Siap ugut dia lagi..hehe..kejam betol aku nie
Tapi kan
Yang paling buat aku geram..
Budak laki x inform aku pown kata tiket pukul 10 dah abeh..
So diorang beli tiket pukul 11.30 la..
Kuss semangat aku + rasa bersalah plak marah pakcik Ummul tue…J
Dalam pukul 1 lebih kitorang sampai Jeti Langkawi..g amek keta sewa n then terus kitorang gerak g masjid..
Yela..Aritue kan ari Jumaat..
So budak laki WAJIB la Sembahyang Jummat..
Then kitorang terus g cari kedai makan…
Perut masing2 sudah bernyanyi riang mintak diisi..
Dalam pukul 4 lebih kitorang check in hotel..
Kitorang stay kat Landcord Hotel..
Area Pantai Cenang..




Around 6 pm kitorang terus gerak ke pantai..
Mandi time…
Yeehaaaaa..beshnya…
Dah lama aku x mandi pantai..
Ombak memang kuat la..
Masih teras2 lagi keseronokan bermain air + melawan ombak..
Pastue kitorang maen bola tampar pantai…







Malamnya pulak....
Bbq time…..:)
Di persisiran Pantai Cenang wa cakap sama lu...
Memang layannnnn r.....:)

Abang yang kitorang upah untuk tolong kitorang bakar ayam n sosej









Tapi kitorang x bakar sendiri k..
Kitorang upah orang lain tolong bakarkan..
Kitorang sediakan bahannya…hehe..
Menunya simple ja..


Ayam + sosej..
Itupon sudah kenyang ok..
Pastue kitorang adakan game..
Truth or dare…

Abeh ja maen game terus kitorang ciao
Tapi kitorang x terus balik bilik..
Kitorang pusing2 kat area pantai cenang...
Banyak gak la kedai2 yang masih buka...
Aku cuci mata jap pstu terus balik bilik...
Tidow time....


Entry akan bersambung dengan piccy gedix sepanjang hari kedua aku n classmate
 di Pulau Langkawi...:)
Wait for that k.....
papai...







No comments:

Post a Comment