Click Me Ok..!!

Thursday, September 8, 2011

Tragedi Petang Raya...:(

As Salam...

Hye..:)
Masih berkisar tentang Raya..
Tapi bukan lagi cerita tentang keseronokan hari raya..
Tapi sebaliknya...

Petang raya 1st tue,
Rumah aku menerima tetamu merangkap kakak ipar kepada kakak aku..
Aku pon macam biasalah...
Sibuk didapur menyediakan hidangan untuk tetamu..
Padahal buat2 sibuk saja ponn..

Tengah elok2 aku bancuh air tiba2 terdengar bunyi mercun..
Rasa bunyi tue macam  dekat saja..
Dah r kuat nak mam...
Aku pon wat dekk jela..
Kot2 adik aku yang main..

Then aku p depan umah..
Sekali ayah aku cakap ada budak mana ntah baling mercun depan umah aku..
Mercun tue plak jatuh betul2 bawah kereta tetamu aku tue..
Then diorang try start kereta tue tapi sampai ke sudah kereta tue x boley start..
Try col orang bengkel tapi nan hadoo je la...
Dah raya kan..
Compom la semua bengkel tutup.


Kesian tetamu aku tue..
Xpasal2 ja kereta rosak bila mai beraya umah aku..
Last2 ayah aku bagi dulu kereta kembara untuk diorang n tinggaklan kereta diorang depan rumah aku.
Sebab tue la kitorang balik kampung lewat..
Tunggu mekanik mai tengok kereta..

Haish..geram btoi aku dengan budak2 tue..
Sangatla kurang ajaran...
Kalau dah nak main mercun sekali pon janganlah menyusahkan orang lain..
boley x..????
Nasib baik kereta yang rosak..
kalau orang macamana..??
X ka naya jadinya...
Boley pulak diorang baling mercun sambil naik moto laju2...
haaisshhhh..Ikut suka hati diorang ja nak baling depan rumah orang..

Jadi adik2, abang2 pakcik2 tokwan2  
Mercun tu BAHAYA..
Tapi kalau dah nak main sekalipun mainla secara berhemah..
Jangan menyusahkan orang lain...
Main ja depan rumah sendiri...
Kan senang...
Xda sapa nak kacau...




-Sekian -






No comments:

Post a Comment