Click Me Ok..!!

Friday, June 1, 2012

Takdir itu Milik Aku...

hye...:)

Yup..takdir itu milik aku..Xseorang pon mampu mengubahnya selain Dia..
Hanya Dia yg diatas tahu segalanya..
Semoga takdir yang telah ditetapkan untuk aku indah2 belakanya..Amin..:)

Last week aku berjaya sekali lagi membeli novel dalam keadaan duit yang tengah nazak..
Kalau bab novel ja memang akan aku usahakan juga..


Tambah2 novel kali ney merupakan novel terbaru Siti Rosmizah..
Memang eksaited tue sampai ke puncak la..

Dapat ja novel pg tue terus start baca..
See..eksaited bukan...
Hurm...
Novel yang x mengahampakan aku..
Menitis juga air mata aku time baca novel ney..
Tapi xley lawan novel first dia..
Pada ak Novel first dia  "Andai itu Takdirnya" tetap yang paling teratas untuk aku..:P

Ok la xnk membebel pnjg2 since ada org tue dah x sabaq nk taw sinopsis novel ney..
hehe..gurau ja..

Novel ney berkisar tentang Dian Zara seorang gadis remaja yang hidup dalam kemiskinan.
Seorang yang tersangat lurus..
Hinggakan orang perli dia pon dia still anggap positive..
Rasanya x da kot org macam dia kt dunia ney..Xpon aku ja x pernah jumpa lg..
Usia remajanya banyak dihabiskan untuk bekerja demi menjaga ayah dan nek wan..
Sampai la satu hari dia berkahwin dengan Zarif Adha..
Dari situlah bermulanya segala penderitaan yang maha hebat..
Daripada si Suami yang merupan seorang yang sangat dayus dan ibu mertua yang sangat kejam..
Menganggap isteri seorang pembantu rumah..
Membiarkan isteri yang sedang mengandung makan nasi berlaukkan garam,
dipaksa bekerja disaat dia sedang mengandung.
Berjalan kaki dr rumah ke stesen bas yang berkilo2 jauhnya dalam keadaan yang sarat mengandung..
Dicaci dihina dan macam2 lagi la perkara keji yang terpaksa dilalui oleh Dian..
Saat ney air mata aku xdapat ditahan..
Terbayang jikalau aku berada ditempat Dian..
Adakah aku mampu bertahan..???
Sehinggalah suatu hari si suami dan Ibu metua tersedar dari lena yang panjang..
Memohon merayu demi mendapatkan kemaafan...
Tapi adakah mereka layak menerima kemaafan..??
Mampukah Dian memberi kemaafan kepada mereka..??
Nak taw penyudahnya sila lawati toko2 buku berhampiran anda..:P






SEkian..:)







No comments:

Post a Comment